fruhillbom.blogg.se

Barn, hus, pengar, mat, hund, syskonbarn, jobb, renovering, fuktskador, försäkringsbolag, matsedlar, inköpslistor, overaller och gummistövlar. Trebarnsmamma som inte lider av brist på sysselsättning.

Vi febrar...

Kategori:

Igår slog den till. Febern.

Vi har klarat oss ganska bra, ändå. Men i går morse såg Saga bra dassig ut. Ville inte äta. Minsta motgång och tårarna kom.

Och visst var det så. Det planerade lussebaket hos mormor och morfar fick hoppas över. Brorsorna åkte dit och en ledsen Saga fick stanna hemma. Hon pillade i sig en Alvedon och lite lunch, sen hittade hon tillräckligt med kraft och ork för att bege sig till Väderbacken på julmarknad, fika och hopptävling.



Läget är oförändrat, eller till och med sämre. 39 och sängliggande. Vabbar ett par dagar, med andra ord.

Advent snart och jag får vänta tålmodigt. Vi väntar på nya fönster, så det finns liksom ingen anledning att fixa fönstren innan dess. Får nöja mig med någon hyacint och adventsfint på borden.

Klickade hem lite nytt igår. Var så längesen jag köpte nya gardiner. Unnade mig en ny ljusstake och några lyktor. Sjukt bra rabatt på Ellos. Orkar inte med röda, tjocka, tunga gardiner. Dom får flytta till personalrummet på jobbet.

Nu blir det lätt, ljust och jag behöver inte byta på länge när julen är slut.
Kommentera inlägget här: